ÅBENT I DAG

EN

Gammel Strand søger kommunikationschef

Ansøgningsfrist
13. december 2024 kl. 12.

Er du god til at spotte vinkler, skrive den fængende historie og skabe kampagner på tværs af platforme, så et bredt publikum får lyst til at engagere sig? Trives du i et lille team, hvor du formår at gøre gode ideer til handling, samtidig med at du håndterer den daglige drift? Så er du måske den nye kollega, vi leder efter til at tiltrække flere besøgende og styrke Gammel Strands brandstrategiske platform

Gammel Strand er en af Københavns markante kunsthaller og ligger midt i Indre By. Vi er en lille organisation med store ambitioner og står midt i en udviklingsproces, der gentænker kunsthallens rolle og værditilbud på tværs af alle områder.

Vi leder efter en solid, kreativ, skarp og velskrivende kommunikationschef, der kan drive vores kommunikation på tværs af platforme med en særligt fokus på kampagner, markedsføring og pressearbejde. Hovedopgaven er at sikre flere besøgende gennem engagerende og nytænkende kommunikation, der spejler kunsthallens faglige og institutionelle ambitioner om at være et lokalt forankret, internationalt orienteret samlingssted for samtidskunst, samtaler og møder mellem mennesker.

Vi tilbyder en arbejdsplads, hvor der er højt til loftet, og hvor nye idéer altid er velkomne. Vi tænker stort, men løfter i lille og samlet flok.

Hovedopgaver

  • Styrke og udvikle kunsthallens strategiske og daglige kommunikation på tværs af platforme, kampagner, pressearbejde og digital tilstedeværelse. 
  • Ansvar for kunsthallens markedsføringsbudget, herunder udvikling af annoncemateriale med visuel designer og dialog med de relevante annonceplatforme og samarbejdspartnere.
  • Digital markedsføring via egne kanaler – herunder (2 månedlige) nyhedsbreve og kampagner på Instagram, Facebook og LinkedIn.
  • Pressearbejde der lancerer udstillinger, initiativer og placerer kunsthallen solidt i mediebilledet. 
  • Udvikling og vedligehold af nyt website (dansk og engelsk).
  • Bidrage aktivt til en god og positiv arbejdskultur, hvor tillid, faglig respekt og samarbejde er nøgleord. 

Om dig

  • Du tænker og arbejder strategisk, men handler konkret og forbinder de langsigtede strategier med den daglige drift. 
  • Du kan finde og formulere den gode historie, og du har et aktivt pressenetværk. 
  • Du har et godt blik for visuel kommunikation og ved, hvordan man tilrettelægger indhold til Instagram, LinkedIn, Facebook og digitale platforme. 
  • Du har dokumenteret erfaring med markedsføring og kan skabe gennemslagskraft for beskedne budgetter. 
  • Du skriver godt og formulerer fængende tekster til web, nyhedsbreve og SoMe, der skaber engagement og begejstring. Du mestrer både dansk og engelsk.
  • Du har digitalt flair og konkret erfaring med Mailchimp, google analytics og SEO-optimering m.m.
  • Du er initiativ- og iderig og har høje æstetiske og kvalitetsmæssige standarder. Samtidig har du blik for detaljen, er et ordensmenneske og har gode system- og datakundskaber.
  • Du har en relevant videregående uddannelse i kommunikation – formentlig fra universitetet, DMJX eller tilsvarende. Du har 5-10 års relevant erfaring som kommunikatør eller rådgiver – gerne fra en kulturinstitution eller et bureau.
  •  

Stillingen er fuld tid og aflønnes efter kvalifikationer. Bemærk at vi ikke er lønførende. Der er ikke formelt ledelsesansvar i stillingen, men du har ansvar for, at et lille team bestående af visuel designer, praktikanter og evt. øvrige kommunikationsmedarbejdere samlet leverer. Du refererer til og arbejder tæt sammen med Gammel Strands direktør. Kendskab til kunst- og kulturverdenen er en fordel.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt direktør Nanna Hjortenberg på nh@glstrand.dk eller 3026 3034.

Ansøgning på maks. 1 side samt CV sendes til info@glstrand.dk inden 13. december 2024 kl. 12. Opstart senest 1. februar 2025, men gerne før.

Samtaler afholdes 17. december og eventuelle 2. samtaler afholdes 19. og 20. december.

Cover image
Cover image
Cover image
Cover image
Cover image